Hoe worden koffers geproduceerd?
Heb je je ooit afgevraagd hoe koffers geproduceerd worden? Goede vraag! Nu mag je best weten dat de meeste koffers in China worden geproduceerd. Ook de grotere bedrijven hebben hier namelijk hun fabriek staan. Hieronder lees je meer over de wijze waarop koffers geproduceerd worden. Zo kijken we naar de ontwikkeling van het ontwerp, de productiewijze en ga zo nog maar even door. Lees snel verder wanneer je meer wilt weten over de productiewijze van koffers.
Het ontwerp van een koffer
Voordat de productie in gang gezet kan worden moet er een ontwerp bedacht worden. Hier zijn speciale ontwerpers voor aangesteld. De meeste ontwerpers combineren verschillende ideeën van andere koffers en maken er zodoende een uniek ontwerp van. Het duurt altijd wel een tijdje voordat het ontwerp van de koffer daadwerkelijk geproduceerd wordt. Dit komt omdat de machine eerst afgesteld moet worden en vaak voor kleinere oplagen niet aan gaat. Het is namelijk goedkoper om koffers in grote aantallen te produceren dan in kleine aantallen. Hieronder lees je meer over de productie van koffers.
Hoe wordt een koffer gemaakt?
Bij de productie van koffers wordt vaak gebruik gemaakt van plastic spuitgieten. In dit geval wordt er vloeibaar kunststof in een matrijs gespoten. Het vloeibare kunststof wordt op een gegeven moment hard, waardoor het zijn gewenste vorm krijgt en vasthoudt. Bij de productie van koffers heb je keuze uit verschillende soorten kunststof. Het ene soort is beter dan het andere soort. Het is belangrijk dat het kunststof de tijd krijgt om goed te drogen. Wanneer het eenmaal zijn vaste vorm heeft gekregen zal het niet snel zijn vorm kwijtraken.
Kan ik zelf ook een ontwerp indienen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alhoewel we dit best zouden willen. Het probleem is dat het erg duur is om maar een koffer van een bepaald ontwerp te produceren. De machine moet opnieuw ingesteld worden en wordt niet ingesteld voor slechts een koffer. Wij doen alleen maar grote aantallen, zodat we de koffers tegen een goede prijs kunnen aanbieden zonder in te leveren op kwaliteit.